reklama

Zážitky s cigáňmi ..

Do odľahlých končín Stolických vrchov v okrese Rimavská Sobota s najvyššou nezamestnanosťou na Slovensku sa z Bratislavy dobrovoľne, sám a ešte k tomu na bicykli vyberie zrejme len málokto. Bohom zabudnuté dedinky ako Ratkovská Zdychava, Polom, Slizké, Lipovec, Železník a ďalšie sú buď poloprázdne, alebo načierno obývané prevažne cigáňmi, ktorí žijú v starých rozpadávajúcich sa domoch. Práve tieto dedinky majú svoje čaro a okrem toho, že v nich zastal čas, je z nich krásny, nerušený výhľad bez akýchkoľvek reklám, bilboardov alebo pútačov na rôzne služby. Ja som sa do týchto končín vybral na pár dní, aby som mohol vidieť a zažiť miestnych obyvateľov na vlastné oči. Kompletný report bude neskôr, ale pár zážitkov s miestnymi cigáňmi si môžete prečítať tu ..

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Pozerám do mapy a vravím Maňanovi "Aha, v Lipovci hore bude vlek". "Kdeže vlek, cigáni ho celý ukradli, zostala po ňom len zabetónovaná konštrukcia s tým kolesom .." vraví Maňana a smeje sa. VKÚ Harmanec by mohol veru updatnúť mapy ..

Obrázok blogu


.. čo zostalo po vleku v Lipovci ..

V Sirku šľapem pomaly do kopca a pristaví sa pri mne cigáň. "Pán bycygel, pomóžem vám z batóhom?" "Dík, netreba .." vravím mu a v zápätí rozmýšľam, či to myslel len do kopca alebo navždy ..

V Revúcej kráča skupina cigáňov po koľajniciach. O chvíľu vidím ako sa hrajú - prehadzujú výhybky ako ich napadne .. Hlavne, že majú koníčky :-)

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu


.. pri železničnej stanici v Revúcej ..

O 6:10 ráno v Muráni pod oknami penziónu Lykovec je počuť buchot. Vykuknem z okna a zbadám cigáňa ako lomcuje s káričkou uzamknutou na parkovisku. "Hej! Ja ťa vidím !!" kričím som na neho. "Dyk tak nekúkáj .." odvŕkol a pokojne lomcuje ďalej. Dobré ráno Muráň ..

Cigáň v Klenovci tlačí vo fúriku starý čiernobiely televízor. "A Funguje?" pýtam sa ho. "Za 20 centov poviem". Dám mu 20 centov a hovorí "Já neviém .." a smeje sa, ako výhodne ma ojebal :-)

Obrázok blogu


.. chlapík s televízorom v Klenovci ..

Cigáň v Divíne pred potravinami sa pýta "Chýba mi 30 centov na jógurt, nemáte pánko požičať?" Dám mu a idem si kúpiť bagetu. Pri pokladni tento cigáň platí predo mnou a v košíku má akurát fľašu čuča. "Jogurt nemali?" pýtam sa ho. "Jóój nevyšlo už .." darmo, nedá sa kúpiť všetko ..

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V Polichne fotím dom Boženy Slančíkovej Timravy. Cigáň z vedľajšieho domu mi vraví "Tam býva Timráva" "Hej? A aj sa stretávate?" pýtam sa ho nenápadne. "Nó, občas v obchóde" teda, to sú mi veci toto ..

Obrázok blogu


.. v Polichne majú cigáni aj Magio ..

V Rimavskej Píle kráča cigáň s veľkým stromom. "Domov?" pýtam sa ho. "Domov, domov .." vraví a mieri k autobusovej zastávke, kde býva ..

Malé dievčatko v Ábelovej na mňa dlho hľadí. Pýtam sa jej "Chceš horalku?" Neodpovedá, len sa stále bez pohnutia pozerá. Z batohu vytiahnem horalku a podávam jej ju. Pritúli plyšového macíka, slušne povie "Ďakujem" a stále sa na mňa pozerá. Veru, nie sú všetci rovnakí ..

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Celú reportáž nájdete na: http://manik.sk/cyklotrip

Obrázok blogu


.. dievčatko v Ábelovej ..

Mnk Blog

Mnk Blog

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Nesúďte ma podľa toho ako vyzerám,len preto, že sa na svet inak pozerám,rozprávate o slobode v dnešnom svete,nikdy zo mňa nebude to, čo vy chcete ..Som taký, aký ja chcem byť,a takto budem ešte dlho žiť,som taký, aký ja chcem byť,nemáte právo mi v tom zabrániť .. Zoznam autorových rubrík:  ZážitkyVýletyOstatné

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu